Nieuws

Verbetering stelsel kinderopvangtoeslag

Ouders krijgen nu maandelijks een toeslag op basis van een zelf gemaakte inkomensschatting en een schatting van het aantal uren opvang dat zij komend jaar zullen gebruiken. In veel gevallen kloppen deze schattingen niet en moeten ouders (een gedeelte) van de kinderopvangtoeslag terugbetalen. Het  kabinet wil voorkomen dat ouders in financiële onzekerheid verkeren. Daarom wil het kabinet verbeteringen binnen het huidige stelsel van de kinderopvangtoeslag doorvoeren.

Vanaf 1 maart 2018 moet iedereen die werkt of woont op een locatie van een kinderopvang zich inschrijven in het Personenregister Kinderopvang. Op die manier kan de overheid vaste en tijdelijke medewerkers continu screenen. Voor vaste medewerkers, gastouders en hun huisgenoten bestaat deze screening al sinds 2013. Tijdelijke medewerkers zijn bijvoorbeeld stagiaires, uitzendkrachten en vrijwilligers. Samen met bijvoorbeeld het vierogenprincipe voor kinderdagverblijven draagt het register bij aan meer veiligheid voor kinderen in de opvang. Administratieve

De fiscale bewaarplicht is een wettelijke verplichting die geldt voor alle ondernemers in Nederland. Dit betekent dat ondernemers verplicht zijn om bijvoorbeeld de basisgegevens van de administratie zeven jaar te bewaren. Zodanig, dat inspecteurs van de Belastingdienst de administratie binnen een redelijke termijn eenvoudig moeten kunnen controleren.  Dit vraagt nogal wat van ondernemers. Zeker als ze gewend zijn met oude vertrouwde ordners te werken. Grote kans dat ze zonder het te weten, niet aan de

Nieuw bij C. van Weelden: Uw zorgverzekering voor 2018 vergelijken en direct overstappen! Klik op de button hieronder en zoek de voor u best passende (en meest voordelige) zorgverzekering. Vragen? Bel met één van onze medewerkers op 024-3572828 of e-mail naar info@cvanweelden.nl .

Om ervoor te zorgen dat werkgevers serieus aan de slag gaan met de wijzigingen van de Arbowet, krijgen ze met ingang van 1 september 2017 direct een boete opgelegd als ze niet beschikken over een basiscontract met een arbodienstverlener. Met ingang van 1 september 2017 wordt de Beleidsregel boeteoplegging Arbeidsomstandighedenwet aangepast. Dat houdt in dat Inspectie SZW organisaties die niet beschikken over een basiscontract met een arbodienst of een bedrijfsarts, meteen een boete opleggen.

Mededeling Belastingdienst over beëindiging verzending elektronische kopieën

Sinds juni 2017 is de verzendwijze van de elektronische kopieën van aanslagen en beschikkingen aan uw belastingconsulent gewijzigd. Om u hierover in te lichten kan het zijn dat u onderstaande brief heeft ontvangen van de Belastingdienst. Geen zorgen, er is een nieuw systeem waarmee wij alsnog over uw aanslagen kunnen beschikken. Enige tijd geleden zijn wij als kantoor overgegaan op een nieuw systeem, waardoor wij automatisch met een SBA

Graag delen we met u de veranderingen in het minimumloon per 1 juli 2017. De leeftijd om recht te hebben op het minimumloon wijzigt van 23 naar 22 jaar. Ook 18 tot 21-jarigen hebben recht op een hoger percentage. Lees het artikel op Facebook, wat dit concreet voor u als werkgever kan betekenen!  

Bang voor boetes of naheffingen? Niet nodig!

De Belastingdienst stelt de handhaving van de Wet DBA uit tot in ieder geval 1 juli 2018, tenzij ze u als kwaadwillend zien. Huurt u een zzp’er in? En constateren zij achteraf dat er sprake is van een dienstbetrekking? Dan krijgt u in ieder geval tot 1 juli 2018 géén correctieverplichtingen of naheffingsaanslagen loonheffingen. Ook kunt u daarvoor tot die tijd geen boetes krijgen. De handhaving is eerder

Beste klant van Pensioenfonds Zorg en Welzijn, Op de factuur van 29 mei zouden de verrekeningen van de eerste 5 maanden van 2017 plaatsvinden. Onderstaand bericht hebben wij vandaag van de PFZW ontvangen. Nog geen verrekening van UPA-aanleveringen op factuur Tot onze grote spijt kunnen wij op de factuur van 29 mei nog geen verrekening tonen gebaseerd op uw actuele pensioengegevens. Hiermee bedoelen we de daadwerkelijk

Heeft u dit kaartje van ons ontvangen naar aanleiding van één van onze diensten? Doe dan mee, want voor elke feedback doneren wij €5,- aan het door u gekozen goede doel! Via de knop op onze website kunt u het feedbackformulier invullen en aangeven welk goede doel u wilt steunen.

Beste cliënten en overige bezoekers, Vanaf vandaag kunt u bij ons uw aangifte IB 2016 laten verzorgen! Als u uw papieren bij ons langs brengt, maakt u dan gebruik van onze handige checklist 2016. Heeft u nog vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Tot ziens op ons kantoor! Team C. van Weelden

Flyer actie inkomstenbelasting 2016 C. van Weelden Vandaag zijn onze collega’s weer op pad geweest voor de jaarlijkse flyer actie voor de inkomstenbelasting! Bent u ook wezen winkelen in Malden, Groesbeek of Mook? Dan heeft u er vast ook een gekregen! U kunt nog steeds bellen voor een afspraak, want 1 maart 2017 is het zover: de aangifte inkomstenbelasting. Tel: 024-3572828

Heeft u onze nieuwsbrief over de inkomstenbelasting al ontvangen? Vanaf 1 maart kunt u weer bij ons terecht voor uw aangifte IB ! Denkt u eraan uw persoonlijke bescheiden zoals jaaropgaves, hypotheek- en bankoverzichten bij ons aan te leveren? De koffie staat altijd klaar, als u nog dringende zaken met ons wilt bespreken! Klik op de nieuwsbrief voor de uitgebreide versie!

Machtiging VIA ontvangen? (Voorlopig Ingevulde Aangifte 2016) Heeft u een brief ontvangen van de Belastingdienst, dat wij als intermediair willen beschikken over uw gegevens? Deze machtiging hebben wij voor u aangevraagd, om uw aangifte inkomstenbelasting voor 2016 zo correct en volledig mogelijk te kunnen verwerken. Vriendelijk verzoeken wij u, om deze brief met activeringscode aan ons toe te zenden, mailen, faxen of even langs te brengen. Waarom deze VIA-machtiging?

  • Wij vragen

Eindejaarsbericht: Fijne feestdagen! Het jaar 2016 is weer bijna ten einde. Wij hopen dat u een succesvol jaar heeft mogen beleven en willen u bedanken voor het vertrouwen in ons kantoor. In 2017 staan wij graag weer voor u klaar, om u te ondersteunen, zoals u dat van ons gewend bent. Via deze weg wenst het Team van C. van Weelden u hele fijne feestdagen en alvast een mooi en voorspoedig 2017!

Sinds gisteravond (7 dec.) kunt u problemen ondervonden hebben, bij het bezoeken van onze website. De storing is zojuist (8 dec. 14:45 uur) verholpen! Bij deze onze welgemeende excuses namens Team C. van Weelden voor het eventuele ongemak!

Heeft U onlangs een brief van de Belastingdienst over de SBA machtiging ontvangen? Voor u als cliënt hebben wij SBA machtigingen (ServiceBericht Aanslagen) aangevraagd. Met uw goedkeuring zijn wij gemachtigd om opgelegde (voorlopige) aanslagen van de Belastingdienst snel te kunnen inzien. Dit bericht is enkel ter uw informatie; u hoeft hier dan ook niets mee te doen. Enkel indien u ons niet meer wilt machtigen, kunt u deze brief opsturen naar Servicecenter Logius. Voor

Even een document of kopie doorsturen en geen computer in de buurt?! Snel even een factuur of bankafschrift uit uw administratie nodig van ons? Maak nú gebruik van onze WhatsApp Service! whatsapp_icoon_01 06-23355660

Een gepassioneerde vakman zonder gezeur, Die stelt zijn klanten nooit teleur. Steeds staat u bij hem centraal, Uw wensen en eisen – uw eigen verhaal! Administratiekantoor Van Weelden staat garant voor kwaliteit, Voor kennis en deskundigheid. Gepassioneerd en heel verstandig, Niet eigenwijs maar eigenhandig. Namens ons kantoor dit presentje, Waarin wij u vragen om een klein waarderingsmomentje. In een klein onderzoekje vragen wij heel vrij, Zet uw ervaringen voor

Uitstel tot 1 april 2017 voor afhandeling pensioen in eigen beheer DGA’s krijgen drie maanden uitstel voor het afhandelen van hun pensioen in eigen beheer. Het gaat hierbij om twee zaken, namelijk het premievrij maken van de pensioenregeling en – indien gewenst- het overbrengen van extern verzekerde pensioenkapitalen naar eigen beheer. Dit kapitaal kan dan ook worden betrokken bij dedrie keuzemogelijkheden voor het pensioen in eigen begheer. die keuzemogelijkheden zijn de bestaande pensioenaanspraken afkopen in

Eindejaarstips voor 2016! pdf(klik op de afbeelding voor de special) Wilt u 2017 goed beginnen? Laat u vóór het einde van dit jaar dan nog eens goed informeren over de ontwikkelingen op fiscaal gebied.  In de eindejaarsspecial vindt u dé eindejaarstips voor 2016. In de tips hebben wij zo goed mogelijk rekening gehouden met de plannen van het kabinet voor volgend jaar. (Voor zover

Schenken voor de eigen woning De hoge schenkingsvrijstelling voor de eigen woning is bijzonder populair. Dat merkt onze adviesservice ook. Daarom zetten we een aantal praktische zaken op een rij. In 2016 mag u aan kinderen tussen de 18 en 40 jaar maximaal 53.016 euro belastingvrij schenken, op voorwaarde dat de schenking voor een belangrijk deel bestemd is voor de eigen woning van uw kind. U mag de schenking splitsen in een bedrag voor de

Wijzigingen vanaf 2017 voor eigenrisicodragers Het wordt voor werkgevers en eigenrisicodragers nog belangrijker om actief bezig te zijn met zieke en arbeidsongeschikte werknemers. Vanaf 1 januari 2017 zijn er namelijk wijzigingen voor eigenrisicodragers voor de WGA. Lees welke veranderingen dat zijn en op welke dingen je moet letten. Tip: wil je meer weten over eigenrisicodragerschap? Op de website van het UWV vind je een Checklist eigenrisicodragen (pdf). Daarin beantwoordt de uitkeringsinstantie veelgestelde vragen van werkgevers.

Neem voor meer informatie over onze diensten administratie, belastingadvies, loonadministratie, boekhouding zzp, direct contact op met Belasting- en Bedrijfsadvieskantoor C. van Weelden!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial